| | Ето я на Български историята на ОПЕЛ | |
| | Автор | Съобщение |
---|
IVAKA
Брой мнения : 77 Age : 32 Registration date : 29.05.2007
| Заглавие: Ето я на Български историята на ОПЕЛ Пет Юни 01, 2007 5:49 am | |
| 1837: Adam Opel е роден. Един от тримата синове на Филип Вилхелм Опел, на 25 годишна възраст отваря фабрика за шевни машини в Рюселсайм, Германия. Годината е 1862 и само за няколко години след това Oпел успява да изгради цяла империя. През 1868 г се жени за Софи Мари Шелер, от който брак има петима сина: Георг Адолф Карл (1869), Алберт Вилхелм(1871), Хайнрих Адам (1873), Фридрих “Фриц” Франц (1875) и Лудвиг (1880). 1887: Вече произвежда по 18 000 шевни машини годишно със своите 300 работници. Същата година Opel произвежда и първия т.нар. “High – Wheeler” велосипед, а малко по-късно започва произвоството и на първият обезопасен велосипед. 1895: На 58 годишна възраст Adam Opel умира.
Първият Опел автомобил 1899 – 1928 1899: Договор с инженерът Фридрих Луцман от Десау. Производството на автомибили започва в Рюселсхайм. Първият модел е “Опел патентована моторна кола, система Луцман” (Opel Patent Motor Car, System Lutzmann). 1901: Договор с французина Александър Дарак за производството на автомобили Дарак по лиценз. Конструиране на първият мотоциклет с марка Opel. 1902: Първото шаси на Дарак оборудвано с купе на Опел и продадено с маркат Опел – Дарак. Към края на тази година първата кола разработена изцяло от Опел е факт: модел 10/12 к.с. с новоразработен двуцилиндров двигател с вградена водна помпа. Максимална скорост – 45 км/ч. 1903: Конструиране на първия собствен четирицилиндров двигател за модела 20/22 к.с. 1906: Откриване на нова фабрика в Берлин; произведен е хилядния автомобил Опел. 1907: В състезание за наградата на Кайзера в района на Таунус, Опел побеждава и спечелва Императорската награда за най-добър германски автомобил. Започва и производството на камиони. 1909: Опел представя своя нов модел, т.нар. “Doctorwagen” 4/8 k.c. на цена от 3 950 ДМ. Със своя четирицилиндров двигател, за първи път със свалящи се капаци за колелата и с атрактивните си вид и цена, колата става лесно достъпна за по-голям кръг от купувачи и особено за пътуващите доктори, от където произлиза и името й: “Докторска Кола”. 1910: Въвежда се модулна система на производство: в тази връзка са преработени купетата на автомобилите за да могат да се комбинират с различни шасита и двигатели. 1911: Опел попълва нови пазарни ниши: произведен е първият самолетен двигател, задвижващ биплана на Олер. Компанията от Рюселсхайм произвежда и моторни машини за големи ферми. 1912: Нов топ модел. Този път той е 40/100 к.с. със четирицилиндров двигател и многоклапанова технология за 50-тата годишнина на компанията. За първи път се въвежда и отоплението в колите тогава. Произведен е 10 000 Опел. 1913: Състезателните коли с революционни решения в двигателите си са създадени за началото на спортния сезон: четирицилиндрови двигатели с работен обем от 4 литра и четири клапана на цилиндър с горен разпределителен вал разположен в главата и задвижван чрез вертикален вал. 1914: По аналогичен начин е създаден и състезателен автомобил счупил много рекорди. С 12,3 литра обем, това е най-големоя двигател излязъл от Рюселсхайм. Започва производството на “Pupchen” (“Кукличката”). Модел 5/14 к.с. След като през тази година Опел продава 3 335 коли, става най-големият германски производител на автомобили. 1916: Произведен е първият Шестцилиндров двигател на Опел с обем 4,7 литра, използван в модела 18/50 к.с. Електронен стартер, електрически фарове, хидравлични амортисьори, са част от нововъведенията. 1919: Откриване на състезателна писта на Опел на юг от Рюселсхайм. Тази бетонна писта с овална форма и виражи в завоите е първата постоянна писта за тестове и състезания в Германия – дълго преди създаването на известните писти като Берлин Авус и Нюрнбургринг. 1924: Опел инвестира един милион златни германски марки в модернизацията на производството на автомобили и става първия германски производител свързал масовото производсвто на автомобили с методите на сглобяване върху поточни линии. Пърият модел произведен по тази технология е легендарния 4/12 к.с., известен като “Дървесна Жаба” (“Laubfrosch”). Направени са промени и в дилърската мрежа с въвеждането на стандартни сервизни услуги на фиксирани цени. 1925: Тип 80 10/45 к.с. – първата кола с марка Опел със спирачки за всяко едно от четирите колела. 1926: Благодарение на революционните методи на производство и на голямото търсене, цената на модела “Дървесна Жаба” спада от 4 500 на 2 980 марки. По-късно цената пада до 1 990 марки. По този начин Опел отново повишава възможностите по-широк кръг от хора да закупят автомобил. 1928: С пазарен дял от 37,5% Опел е най-големият производител на автомобили. Във връзка с кооперирането си с Дженерал Мотърс компанята се превръща в акционерно дружество. Първият 8 цилиндров двигател е използван в модела “Регент” – 24/110 к.с., с хидравлични спирачки за всяко едно от четирите колела. Представяне на изключително напредничавия модел мотоциклет – “Опел Моторклуб” с пресована стоманена рама. Стартиране на програмата “РАК” за кола задвижвана от ракетен двигател: на пистат на Опел, РАК 1 се ускорява до 100 км/ч за 8 секудни. На 23 май Фриц Фон Опел, достига скорост от 238 км/ч със уникалната кола-ракета: “РАК 2”, на пистата Авус край Берлин. Този рекорд остава непроменен чак до 1934 година. Да направиш колите достъпни и желани в годините на криза
1929 – 1945
1929: В резултат от заплашващите икономически кризи и търсенето на силен стратегически партньор, компанията от Рюселсхайм постига споразумение с “Дженерал Мотърс Корпорейшън”, които на 17 март присвояват 80% от акциите на Опел. Опел става първият германски производител основал застрахователнан компания. Основава се и “Опел Банк” за финансиране на продажбите. 1931: Дженерал Мотърс придобива и останалите 20% от акциите на Опел. Въпреки трудните времена Опел произвежда 500 коли и 6 000 велосипеда на ден със своите вече 13 000 служители. Същата година Опел представят 1.8 литровият шестцилиндров двигател, 1.2 литровият четирицилиндров модел, както и сериите камиони “БЛИЦ” и става първия производител организирал център за подготовка на сервизни специалисти. 1935: Опел представя моделът “Олимпия” – първият масово произвеждан лек автомобил с изцяло интегрирани стоманени купе и рама. Предимства – ниско тегло, по-висока пасивна безопасност, подобрена аеродинамика и нов производствен процес по присъединяването на елементите на автомобила с купето. Построяване на фабрика в Брандербург с годишен капацитет от 25 000 камиона от серията “БЛИЦ”. Опел става първият производител на автомобили в Германия преминал 100 000-та граница от автомобили за година. 1936: Първата серия на Опел Кадет – също със самоносеща конструкция на купето. С годишно производство от 120 293 автомобила, компанията е най-големия производител в Европа. 1937: Концентриране на мощностите за производство на автомобили – продажба на оборудването за производство на велосипеди на NSU – до този момент са произведени 2,6 милиона велосипеди. Новият Флагман на компанията е 3.6 литровият, 6 цилиндров Опел АДМИРАЛ. 1938: На пазара Опел пускат и модела си КАПИТЕН със 2.5 литров 6 цилиндров двигател. 1939: Опел е най-големият и най-прогресиращ производител на автомобили в Европа. Брой на работниците във фирмата – 25 374 1940: Производство на милионния Опел – модел Капитен. През октомври се замразява производството на леки коли по директива на нацисткия режим. В допълнение към различните версии на модела “Блиц” (включително модели със задвижване на всички колела и модели с верижно задвижване), заводът в Рюселсхайм произвежда и бронирани резервоари и кокпити за авиацията. 1944: Половината от завода в Рюселсхайм е унищожен. Заводът в Бранденбург е практически унищожен.
Новото начало 1945 – 1979
1945: Цялата производствена линия за модела Кадет и демонтирана и е изпратена в СССР като репарации от войната. 1946: Произведен е първият следвоенен автомобил – 1.5 тонния Опел Блиц. 1947: Производството на леки коли е възстановено с модела Олимпия. 1950: Реконструкцията на завода в Рюселсхайм е завършена. 1951: Опел става първия Германски производител на автомобили с тестова площадка за продукцията си в завода в Рюселсхайм. 1953: Олимпия Рекорд е първия Опел с пълна гама купета. Годишната продукция отново надминава 100 000 автомобила. 1962: Откриване на нов завод в Бохум за производство на новия Кадет. 100 години марка Опел. 1966: Едномилионния Кадет напуска завода в Бохум. 1967: Представянето на Опел Комодоре А. 1968: Представяне на новият двуместен модел Опел GT Sport Coupe, със сгъваеми фарове. Пазарът възприема веднага мотото на модела – “Само летенето е по-забавно”. 1970: Представянето на Опел Манта А и Аскона А, коли в средния клас. 1971: На 6 септември от производство излиза и десетмилионния автомобил с марка Опел – Рекорд Караван. 1972: Опел е най-големият немски производител. Пазарен дял – 20,4%. Модифицираната версия на Опел GT с нов дизелов двигател поставя два световни рекорда и 18 международни награди на трасето в Дуденхофен. 1979: Представяне на модела Кадет D, първия Опел с предно предаване.
Инициатива по опазване на околната среда 1980 – 1989 | |
| | | IVAKA
Брой мнения : 77 Age : 32 Registration date : 29.05.2007
| Заглавие: Re: Ето я на Български историята на ОПЕЛ Пет Юни 01, 2007 5:51 am | |
| 1981: С прототипа си TECH 1, Опел затвърждава ролята си на новатор в областта на аеродинамиката; с коефициент на въздушно съпротивление 0.235, Опел поставя световен рекорд. От този прототип произлиза Кадет Е.
След като инвестира над 500 милиона германски марки в нов цех за боядисване в Рюселсхайм, Опел става и първия автомобилен произовдител, който представя на потребителите си нови екологични бои базирани на водна основа.
1982: Още една крачка към намаляване на замърсяването на околната среда са новите компактни, малолитражни и икономични коли. Опел открива завода си в Сарагоса – Испания за производство на модела Корса. Едновременно с това откриват и нов завод за двигатели и трансмисии във Виена-Асперн, Австрия.
Валтер Рьол с навогатора си Кристиян Гейстдорфер печелят рали Монте Карло и световния рали шампионат с Опел Аскона 400.
1983: Сенатор става 20 милионния Опел напуснал завода в Рюселсайм.
1984: Предтсавяне на модела Кадет Е, Gsi със коефициент на въздушно съпротивление 0,30 има най-добрата аеродинамика в света за класа си. “Международното жури на автомобилните журналисти” избира Кадет-ът “Кола на година 1985”.
1985: Опел става първият германски производител предлагащ пълна гама модели с катализатор.
1986: Опел представя изцяло новият Опел Омега със коефициент на въздушно съпротивление 0,28, DSA обезопасено окачване, голям и свободен избор на ниско емисионни двигатели. Омега е избрана за “Кола на година 1987”.
1988: Опел представя своя нов модел Вектра, който наследява Аскона. Най-съществените технически характеристики включват: коефициент на въздушно съпротивление 0,29, ниско емисионни двигатели, пространствен интериор и трета генерация задвижване и на четирите колела (4 wheel-drive).
1989: Опел е първият европейски производител прилагащ катализатори за всичките си автомобили като стандартна екипировка.
Представя и новият си модел: Опел Калибра на Международното Автомобилно Изложение във Франкфурт. Калибра е колата с най-добра аеродинамика до сега в света от всички коли влезли в серийно производство. Коефициент на въздушно съпротивление – 0,26.
Растеж през интернационализация
1990 – 1999
1990: Опел е първият производител в Европа реализирал верига за рециклиране на пластмасови детайли от автомобилите си.
1991: Наследникът на Кадет – Астра е екипиран с Опел Система за Сигурност със странична защита против удар. Седалки с конструкция против ефекта на потъване при челен удар и с обтагачи на предните предпазни колани.
1992: С моделите си Фронтера и Монтерей компанията навлиза и в пазара на автомобилите с повишена проходимост и става лидер на този пазар още през първата година.
Опел открива завод в Айзенах, където за пръв път се въвежда нова система за производство на Опел. Тази система се прилага след това и във всички останали заводи на компанията по света чрез реконструкция на същестуващите мощности, както и при строежа на нови заводи.
1993: Започва и производството на Опел Тигра Coupe в Сарагоса, Испания.
Oпел представя и новата си генерация двигатели ЕCOTEC комбиниращи изключителни ескплоатационни качества, нисък разход на гориво и вредни емисии.
1994: 30-милионният Опел е топ модела в гамата от модели на Опел и това е Омега MV6.
Корса е представена и на Мексиканският пазар под името Шевролет Суинг и Джой.
1995: Опел става първия немски производител, който оборудва всичките си модели с въздушни възглавници за предните две места.
Започва производство на Опел в Полша и в Индия.
С новата Вектра, Опел става първия производител в света, въвел система за откачване на педалите при челен удар и хибридни въздушни възглавници.
Корса Еко 3 е първият семеен автомобил, който чупи бариерата от 3 литра разход на гориво на 100 километра, като пада под нея.
1996: Опел представя и първия си миниван – Синтра.
Представяне на първият в света турбодизелов двигател с четири клапана на цилиндър и директно впръскване на горивото.
Започва производството на Кадилак Катера – модел базиран на Омега, в завода в Рюселсхайм.
Мануел Ройтер печели шампионата ITC с Опел Калибра.
Същата година Опел представя и новият си модел Кампо.
1997: Представяне на прототипа – Сигнум на Автосалона Женева. Опел разработва навигационна система за Вектра и Омега.
За първи път европейски производител разработва трицилиндров двигател. Този 12 клапанов агрегат с обем 1.0 литра е представен в модела Корса.
Новата Астра и компактният ван – Зафира са представени на Германското изложение “IAA” във Франкфурт.
Опел започва провеждането на настъпателната си политика, която ще доведе до 26 нови модела и модификации до 2001 година.
Представяне на Вектра I 500 в Есен.
Представяне на серията Арена – лекотоварни автомобили.
Опел и Бертоне чевстват 10 годишното си успешно партньорство, през който период са произведени 105 000 кабриолета близо до Турино, Италия.
1998: Започва производството на новата Астра.
Представяне на новите модели (втора генерация): Фронтера с 2.2 литрa турбодизелов двигател с директно впръскване, бензиновият 3.2 литра с 6 цилиндра и Монтерей с двигатели 3.5 литра с 6 цилиндра и 3.0 литра турбо дизелов двигател със система на директно впръскване “common rail”.
Представяне на модела Астра с купе с четири врати. Едномилионната Вектра е произведена в Рюселсхайм.
Световна премиера на новата Опел Зафира на автомобилното изложение в Париж.
1999: Започва продажбата на Мовано, новият 2.8 и 3.5 тона ван на Опел.
Представен е новият 1.7 литра турбодизелов двигател с директно впръскване – 75 к.с.
На 21 януари Опел отпразвнува 100 годишнина от производството на първия автомобил с марка Опел.
Може да прочетете ето ТУК
както и да видите различните лога на фирмата от създаването и до днес Историята на Опел Кадет
Опел Кадет е среден клас автомобил на Германската компания Опел ,която е част от Европейското подразделение на General Motor's и се предлага на пазара от 1937 до 1940 и после от 1962 до 1990. GM South Africa продължават производство до 1999.
Kadett A Първия Опел Кадет след войната се появява през Октомври 1962; 649 512 автомобила са произведени до юли 1965. Освен седан версията се появяват L(луксозен модел), купе , и комби наречено Caravan. Двигателите са два : 1.0 с 40к.с. и 1.0S с 48 к.с.
Kadett B Kadett B се продава от 1966 до 1973 в следните модификации : седани с две и четири врати, комби с три врати , както и две разновидности на купе. Първия Opel Kadett Rally с 1.9 мотор е имено на това купе. В Съединените Щати се продава за кратко от дилърите на Buick.
Kadett C Kadett C се появява през 1973, и е Опел версията на 'T-Car' * проекта на General Motors, произвежда се в Япония от Isuzu и се продава под името Isuzu Gemini. В Южна Корея , Daewoo произвеждат версия , която носи името Daewoo Maepsy. Това е първия модел на Опел произвеждан в "хечбек" версия и е базиран на американския Chevrolet Chevette. Английския Vouxhall Chevette използва базата на Kadett C , но с някои промени по купето и собствен двигател. Въпреки , че производството на Kadett C приключва през 1979 , Chevette се произвежда до 1983. За кратко Kadett C се изнася за Съединените Щати под името Buick-Opel. Една година по-късно мястото му на американския пазар се заема от Isuzu Gemini.
Kadett D Четвъртото поколение Kadett, е представено през 1979 като Kadett D. Английската версия е представена април 1980 като Vauxhall Astra Mk.1. Произвеждат се във версия хечбек и комби с три или пет врати. За кратко се появат седани с две и четири врати, базирани на хечбек купето, но бързо са спряни от производство. Kadett D е първия автомобил GM , който е със задвижване на предните колела. Също така представя така наречения "Family II" двигател с горен разпределителен вал, алуминиева цилиндрова глава , хидравлични повдигачи. Двигателите от тази серия са с работен обем 1300 и 1600сс и са конструирани така, че съединителя може да се свали без да се сваля скоростната кутия. По-късно се появява версия с 1800сс , която се вгражда в GTE моделите на Kadett/Astra. Тези двигатели са използвани по-късно в моделите Corsa/Nova и средния клас Ascona/Cavalier.
Kadett E Kadett E е представен през 1984, и е избран за кола на годината през 1985 за което принос има и авангрдната аеродинамична форма на купето. През 1987 за първи път се появява кабриолет версията. За този модел обема на двигателите е повишен съответно на 1400 , 1800 , както и нов 2000см3 двигател използван в GSi / Vauxhall Astra GTE версията. През 1988г. се появява нова по-мощна версия GSi/GTE мотора , оборудвана с 16 клапана и два разпределителни вала, осигуряващи мощност от 156кс.(115кв.). В края на 80-те и началото на 90-те , Южно Африканската версия на Kadett GSi кръстен Superboss, е екипиран с още по-мощен двигател 170кс. (125кв.) и носи състезателни успехи в тази страна. Kadett E е представен в Бразилия под името Chevrolet Kadett, но комби версията с три врати се нарича Chevrolet Ipanema. Daewoo използват базата на Kadett E за модела си Daewoo Le Mans(по-късно Daewoo Cielo, Racer и Nexia), продавани в Южна Корея. В щатите под името Pontiac LeMans и в Канада под името Passport Optima.
Kadett F През 1991, GM Europe решават да наложат стандарт на имената на моделите, като приемат името на Английското подразделение Vauxhall за Kadett , Astra , която дебютира същата година в Европа. Само в Южна Африка продължава да се произвежда под името Kadett до 1999, когато всички модели преминават под името Astra. Извинявам се ако съм допуснал някои неточности.
| |
| | | Bmw_Power Модератор
Брой мнения : 136 Age : 32 Localisation : София Registration date : 29.05.2007
| Заглавие: Re: Ето я на Български историята на ОПЕЛ Пет Юни 01, 2007 6:09 am | |
| браво браво яко кадетчета абе опел си е най-яката кола! вече не!
Последната промяна е направена от Bmw_Power на Съб Юни 28, 2008 11:37 am; мнението е било променяно общо 1 път | |
| | | IVAKA
Брой мнения : 77 Age : 32 Registration date : 29.05.2007
| Заглавие: Re: Ето я на Български историята на ОПЕЛ Пет Юни 01, 2007 6:15 am | |
| - OPEL POWER написа:
- браво браво яко кадетчета абе опел си е най-яката кола!
Общо взето не е за много бугати и си държи на качеството за тия пари | |
| | | Bmw_Power Модератор
Брой мнения : 136 Age : 32 Localisation : София Registration date : 29.05.2007
| Заглавие: Re: Ето я на Български историята на ОПЕЛ Пет Юни 01, 2007 7:18 am | |
| | |
| | | Sponsored content
| Заглавие: Re: Ето я на Български историята на ОПЕЛ | |
| |
| | | | Ето я на Български историята на ОПЕЛ | |
|
| Права за този форум: | Не Можете да отговаряте на темите
| |
| |
| |